domenica 7 gennaio 2018

Alcuni fanno :"completato il ponte tra Hong Kong e Macao". Altri dicono: "Ponte sullo Stretto di Messina"

Giuseppe Sandro Mela.

2018-01-07.

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«The main structure of world’s longest cross-sea bridge linking Hong Kong, Zhuhai, and Macao was finished on Friday»

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«It has taken seven years to build the bridge, which will be open to traffic at the end of the year»

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«The main structure measures 29.6 kilometers, consisting of a 22.9-km bridge section and 6.7-km underground tunnel. The bridge’s total length is 55 kilometers»

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«The Y-shaped bridge will cut travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes»

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Sette ani di duro lavoro.

Ci sovviene come la Ferrovia del Brennero fosse stata costruita tra il 1860 ed il 1867, sette anni e tutti a picco e pala, unendo Innsbruck a Verona, 275.9 km. Fu progettata dall’ing Luigi Negretti, quello che aveva progettato anche il Canale di Suez. La Galleria Fleres è lunga 7,343 m. Un nome italiano che ben pochi ricordano.

Ma ci sovviene anche che dal 27 aprile 2008, dieci anni or sono, si iniziarono i lavori per la nuova ferrovia del Brennero: tutto meccanizzato, robotizzato, e con largo uso di intelligenza artificiale.  Mica tutta la tratta, sia ben chiaro: soltanto la galleria. Se ne prevede il termine nel 2020, ma nessuno ci giurerebbe.

Costo totale, un po’ più del ponte Hong Kong-Zhuhai-Macao. Salvo levitazioni in corso di opera. Fate Voi.



→ Xinua Net. 2018-01-05. Major work of world’s longest sea bridge completed

The main structure of world’s longest cross-sea bridge linking Hong Kong, Zhuhai, and Macao was finished on Friday, bridge builders said.

It has taken seven years to build the bridge, which will be open to traffic at the end of the year, said Zhu Yongling, director of the management bureau of the bridge.

The main structure measures 29.6 kilometers, consisting of a 22.9-km bridge section and 6.7-km underground tunnel. The bridge’s total length is 55 kilometers.

“The bridge has passed all engineering risks, and we will prepare it for public use in a few months,” said Zhu.

Lin Ming, chief engineer of China Communications Construction Company Ltd., said they tackled great engineering challenges in building the bridge.

The Y-shaped bridge will cut travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes, further integrating cities in the Pearl River Delta, said Wei Dongqing, the management bureau’s deputy Communist Party secretary.

It will create new space for the development of the Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area, he said.

Si potrebbe parlare del ponte sullo Stretto , oppure del raddoppio dei binari, o di completare alcuni tratti stradali e, perché no, di non realizzare grandi opere che non servono. Parlo dell'Italia, ovviamente.

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