venerdì 3 maggio 2019

Cnn. Il declino dei media liberal. ‘Down 41 percent’

Giuseppe Sandro Mela.

2019-05-03.

Cnn_whitewashing_bahrain_dictatorship

I media statunitensi negli ultimi due anni e mezzo hanno svolto una martellante campagna contro la Presidenza Trump.

Ogni giorno che la sorte mandava, decine e decine di articoli ne narravano le presunte malefatte, il presunto malgoverno, la sua avversione alla visione lgbt del mondo, all’immigrazione clandestina illegale, e così via. Lo avevano persino definito omofobo, il peggiore dei peggiori insulti nel loro linguaggio politicamente corretto.

Per questi due anni e mezzo hanno accusato Mr Trump di collusioni con la Russia, senza poi riuscire a trovare uno straccetto di prova piccolo piccolo.

Il buon Voltaire diceva: “calunniate, calunniate, calunniate: qualcosa resterà sempre“.

Ma nonostante tutto questo sforzo a midterm Mr Trump ha financo migliorato il numero dei seggi nel senato ed i repubblicani hanno retto più che bene nelle competizioni per il governo degli stati.

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Questo overkilling mediatico si è rivelato alla fine controproducente: la gente legge sempre meno i media liberal democratici, che sono quasi oramai letti solo nelle enclavi liberal, tra gli adepti. Sono diventate testate autoreferenziali.

La Cnn ha visto contrarsi l’audience perdendo quote sempre più severe nel corso di questo tempo.

CNN. Declino irrefrenabile. Primetime -23%, demo -29%. [2018-05-15]

A concorre al crollo è stato il vezzo di proporre notizie vistosamente false, fatto questo che ha irritato non poco i lettori in fuga.

Cnn. Crollo dell’audience dopo la pubblicazione di troppe fake news.

Trump. Cnn licenzia in tronco Mrs Kathy Griffin. Non serve più.

Trump. CNN, NYT ed AP ammettono di aver riportato artatamente notizie false su Mr Trump.

3 CNN Journalists Resign After Retracted Story on Trump Ally [The New York Times]

Ratings Collapse: CNN Now Losing To Nick-At-Nite In Prime Time Ratings War

Cnn. 21° Fake News. Cnn ha alterato uno scritto di Abraham Lincoln.

Scontro con Cnn, Trump revoca accredito al corrispondente Acosta

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Si direbbe che la Cnn sia incapace di imparare qualcosa dai propri errori.

«CNN’s prime time hosts can only hope it will be better in the new building»

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«CNN’s total audience in prime time was well under a million viewers–767,000–while competitors MSNBC and Fox News finished the month far ahead: MSNBC in second place overall with 1.660 million total viewers, and Fox News leading all of cable with a total audience of 2.395 million»

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«April ranks as CNN’s lowest-rated month among total viewers in nearly four years, since October 2015»

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«CNN’s Cuomo Primetime, which has been the network’s highest-rated hour, drew a total audience of 917,000 viewers in April, the show’s worst-ever performance.»

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«the falloff for CNN was even more stark: down 41 percent»

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«Among prime time cable news shows, Fox News’ Hannity led with a total audience of 3.086 million, followed by FNC’s Tucker Carlson Tonight (2.834 million) and MSNBC’s The Rachel Maddow Show (2.630 million).»

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Ma i problemi non vengono mai da soli.

Al calo dell’audience si associa una minore penetrazione delle inserzioni pubblicitarie, e gli inserzionisti stanno reclamando una diminuzione delle tariffe, pena la cessazione del rapporto.

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Forbes. 2019-05-01. CNN Drops 26% In Prime Time As Fox News Dominates April Cable Ratings

CNN’s prime time hosts can only hope it will be better in the new building.

As CNN prepares to move its prime time studios and operations to a glitzy new building at New York City’s brand new–and widely reviled–Hudson Yards development, the network saw its prime time lineup drop 26% in April compared to the same month one year ago. CNN’s total audience in prime time was well under a million viewers–767,000–while competitors MSNBC and Fox News finished the month far ahead: MSNBC in second place overall with 1.660 million total viewers, and Fox News leading all of cable with a total audience of 2.395 million.

April ranks as CNN’s lowest-rated month among total viewers in nearly four years, since October 2015. CNN’s Cuomo Primetime, which has been the network’s highest-rated hour, drew a total audience of 917,000 viewers in April, the show’s worst-ever performance.

Among viewers 25-54, the demographic most coveted by national advertisers, the falloff for CNN was even more stark: down 41 percent. CNN drew 198,000 viewers in the demo, behind MSNBC (255,000) and Fox News (389,000). All three networks saw year-over-year declines in April, with MSNBC down 36% and FNC down 19%.

Among prime time cable news shows, Fox News’ Hannity led with a total audience of 3.086 million, followed by FNC’s Tucker Carlson Tonight (2.834 million) and MSNBC’s The Rachel Maddow Show (2.630 million). None of CNN’s prime time hours finished among the top five shows overall. CNN’s top-rated hour, Cuomo Primetime, finished in 26th place.

For Fox, the ratings data released Tuesday by Nielsen put the network into a staggering unbeaten streak as the most-watched cable news network in prime time and total day, at 208 consecutive months.

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